شرکت طراحی سایت حرفه ای در کرج و تهران، مرکز بهینه سازی وب سایت ها

آژانس بازاریابی اکسینو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در کرج، طراحی سایت در تهران، طراحی فروشگاه اینترنتی در کرج، سئو سایت در کرج و تهران و...

شرکت طراحی سایت حرفه ای در کرج و تهران، مرکز بهینه سازی وب سایت ها

آژانس بازاریابی اکسینو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در کرج، طراحی سایت در تهران، طراحی فروشگاه اینترنتی در کرج، سئو سایت در کرج و تهران و...

قیمت جت پرینتر | جت پرینتر | ارزان ترین جت پرینتر | بهترین قیمت جت پرینتر | انواع جت پرینتر

اما چنین مشکلی در جوهر های رنگی بدون رنگدانه رخ نمی دهد. شرکت پارسا جت پرینتر مفتخر است که انواع حلال رنگی بدون رنگدانه جهت استفاده در دستگاه های جت پرینتر را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

جوهر های آبی را می‌توان بر روی محصولات جاذب مانند کارتون و مقوا و ام دی اف مورد استفاده قرار داد. استفاده از جوهر آبی در دستگاه های جت پرینتر در محصولات ذکر شده بسیار مناسب است؛ زیرا جوهر مذکور روی هد دستگاه جت پرینتر خشک میشود. در نتیجه در صورتی که می‌خواهید در مکانی که بسیار پر گرد و غبار است، از دستگاه جت پرینتر دستی یا دستگاه جت پرینتر صنعتی استفاده کنید؛ توصیه کارشناسان ما در شرکت پارسا جت پرینتر به شما این است که از جوهر های آبی استفاده کنید.

یکی از قطعات مصرفی دستگاههای جت پرینتر، هد آن است. از این بخش بایستی به خوبی محافظت گردد. لازم به ذکر است که در صورتیکه از هد دستگاه جت پرینتر به خوبی مراقبت کنید، طول عمر آن افزایش یافته و کارایی آن بهبود می یابد.

اهمیت هد دستگاه جت پرینتر به اندازه ای است که در صورتی که با عدم کارکرد درست دستگاه جت پرینتر خود مواجه شدید؛ بایستی این احتمال را بدهید که مشکل در هد آن باشد.

سیستم عملکرد جت پرینتر های صنعتی به گونه است که با نصب بر روی خطوط تولید با توجه به تکنولوژی پیشرفته ای که دارد موقعیت محصول را شناسایی می کند و بر اساس آن برنامه ای که داده شده است، جوهر با فشار و سرعت زیاد و بر اساس طرحی که سفارش داده شده است روی محصول پاشیده می شود.

و بعد از این که پاشیده شد خیلی زود و سریع آن نوشته که ممکن است تاریخ تولید و یا انقضا محصول باشد و یا مشخصات آن باشد شکل می گیرد و خشک می شود.

دلیل استفاده از این گونه پرینتر ها در صنعت این است که علاوه بر سرعت بالایی که در چاپ دارند مقاومت زیادی را نیز دارا می باشند و کمتر خراب می شوند؛ نکته بسیار مهم در استفاده جت پرینترها این است که نباید در مواجه با حجم بالای کاری و مدت زمان طولانی که از آن استفاده می شود خیلی زود خراب و فرسوده بشود و در صورتی که نیامند تعمیر باشند هزینه مالی آن ها به طوری باشد که خیلی سنگین نباشد.

جت پرینتر دستگاههای بسیار پرکاربرد می باشند. در حالت عام پرینتر را با نام هایی دیگر مانند چاپگر صنعتی، بارکد زن، تاریخ زن و کد زن نیز می شناسند.

معمولاً دو نوع جوهر در دستگاه جت پرینتر مورد استفاده قرار می گیرد؛ جوهر های رنگی دارای رنگدانه و جوهر رنگی بدون رنگدانه. جوهر های رنگی که در آنها رنگدانه مورد استفاده قرار گرفته است، باعث اختلال در عملکرد دستگاه جت پرینتر می شود.

راه های مختلفی برای اینکه عمر دستگاه جت پرینتر شما افزایش یابد وجود دارد. یکی از این روش‌ها جهت افزایش طول عمر هد دستگاه جت پرینتر، این است که در آن از جوهر های استاندارد و اورجینال استفاده کنید.

نکته مهم دیگر جهت افزایش طول عمر هد دستگاه جت پرینتر آن است که دستگاه را به هیچ عنوان برای یک مدت چند روزه بلا استفاده قرار ندهید. حتی اگر نیازی به استفاده از دستگاه ندارید هم بایستی از آن استفاده کنید تا هد دستگاه جت پرینتر خشک نشده و آسیب نبیند.

جت پرینتر که خود یک لغت خارجی می باشد و از دو کلمه جت و پرینتر به معنای چاپگری است که با سرعت بالایی چاپ می کند ساخته شده است.

جت پرینتر ها انواع مختلفی دارند از مهم ترین انواع آن ها می توان به نوع صنعتی آن ها توجه کرد، امروزه هر کالایی را که می خرید حتما به نوشته های تاریخ تولید و انقضای آن ها توجه کرده اید این نوشته ها توسط جت پرینتر های صنعتی چاپ شده است.

که بنا به این که چه نوع وسیله ای را می خواهید لیبل زنی کنید از انواع مختلف آن استفاده می کنید.

در جت پرینتر ها بر اساس پاشش غیر تماسی جوهر به ویژه به صورت ذراتی که باردار شده اند و همانطور چسبیدن ذرات جوهر بر روی محصولات به گونه ای که نوشته چاپ شده در برابر هرگونه آسیب ها نظیر رطوبت و استحکاک مقاوم شده باشد و به سادگی و راحتی از روی محصول جدا نشود، همین سیستم پاششی غیر تماسی موجب شده است که سرعت چاپ در این گونه چاپگر ها بیشتر بشود به ویژه در چاپگر صنعتی که سرعت بسیار بالاتر است.


جت پرینتر صنعتی | قیمت جت پرینتر صنعتی | بهترین جت پرینتر صنعتی

جت پرینتر صنعتی در خطوط تولید کارخانه ها و در بخش های نهایی خط تولید بسته به موقعیت و فرایند تولید محصول در کارخانه بسیار پرکاربرد است.

اکثر محصولات امروزه با چاپ تاریخ تولید و تاریخ انقضا و میزان قیمت وارد بازار می شوند.اگر بیشتر دقت کرده باشید متوجه یکسری اطلاعات دیگر شامل سری ساخت , پروانه بهداشتی ، بارکد دو بعدی و تک بعدی، لوگوی شرکت و ویژگی هایی از این قبیل خواهید شد.

به عنوان پیش زمینه باید درباره ماهیت کلمه جت پرینتر و دستگاه های جت پرینتر بدانید , جت پرینتر از دو واژه لاتین jet و printer تشکیل شده که به معنای پاشش و چاپ است.

ساختار این دستگاه الکترونیکی بوده و از مونتاژ قطعات هیدرولیکی و مکانیکی ساخته شده است.

جت پرینترها در خطوط تولید کارخانه ها و در بخش های نهایی خط تولید بسته به موقعیت و فرایند تولید محصول در کارخانه بسیار پرکاربرد است.

به کمک جت پرینترها می توان اطلاعاتی نظیر تاریخ تولید, تاریخ انقضا ,شماره وسری ساخت و … را در قسمت های مختلف دستگاه ثبت کرد و به محصول اعتبار و شناسه دهیم.

قطرات جوهر از نازل با سرعت بالا خارج شده و از تونل شارژ الکترود عبور کرده، سپس از بین صفحات انحراف دهنده عبور می کند.

اکثر محصولات امروزه با چاپ تاریخ تولید و تاریخ انقضا و میزان قیمت وارد بازار می شوند.اگر بیشتر دقت کرده باشید متوجه یکسری اطلاعات دیگر شامل سری ساخت , پروانه بهداشتی ، بارکد دو بعدی و تک بعدی ، لوگوی شرکت و ویژگی هایی از این قبیل خواهید شد.
برای درج اطلاعاتی که ذکر شد بر روی محصولات می توان از چاپگرهای صنعتی که تحت عنوان جت پرینتر بین مردم شناخته شده اند استفاده می شود.

جت پرینتر های صنعتی را بعضا با عنوان لیبل زن یا تاریخ زن کالا نیز نامیده می شوند ، مارک زن این قابلیت را به محصول می دهد که اطلاعات را با توجه به نیاز فروشنده بر روی تولیدات عرضه کند .لازم به ذکر است این پرینترها قابلیت چاپ بر روی اکثر تولیدات را دارا می باشند و طیف گسترده ای از محصولات خوراکی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، صنعتی و … را در برمیگیرند .

همانطور که گفته شد جت پرینتر که به چاپگر غیر تماسی، تاریخ زن، کد زن و بارکد زن نیز معروف است از دسته ماشین های چاپ دیجیتال است و در هر صنعتی از قبیل ساختمانی , دارویی و بهداشتی و…پرکاربرد و اساسی است.

1- جت پرینترهایی از نسل جدید تکنولوژی کشور آلمان ، با کمترین وزن ممکن، که این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید اطلاعاتی از قبیل متن، تاریخ، شماره و سریال ساخت محصول را بر روی انواع سطوح پلاستیکی، فلزی، چوبی، سنگی، شیشه‌ای و غیره را حک کنید.

2- ابعاد این تاریخ زن ها متناسب بوده و حدودا ۷0 * ۲۲۲ * ۲۲0 میلی‌متر است و تقریبا 0.6 کیلوگرم است.

3- این تکنولوژی که با هدف چاپ رو انواع کالای مصرفی از طریق چاپ جوهرافشان و در ابعاد یک کاغذ A4 می باشد.

4- فرایند چاپ توسط پرینتر دستی تک رنگ می باشد و سرعت چاپ آن فقط به فردی که این عمل را انجام می دهد وسرعت دست او بستگی دارد، نهایتا می توان گفت میزان رزولوشن در این محصول ۱۶ dpi می باشد.

5- نوع پورت ارتباط جت پرینتر اترنال بوده یعنی شما میتوانید با اتصال توسط این پورت دستگاه خود را به کامپیوتر وصل نمایید یا حتی از طریق بلوتوث تا برد 100 متری به این وسیله دسترسی داشت.

6- از دیگر ویژگی‌های این جت پرینتر دستی می‌توان به چاپ مستقیم PictBridge اشاره کرد.

7- این محصولات با تمامی فونت ها و زبان های سازگار با ویندوز عمل می کند .یکی از مزیت های این محصول جدید که ساخته کشور آلمان بوده قابل حمل است اصطلاحا به مدل ای بی اس مدل ۲۵۰ مشهور است, و در هنگام چاپ نیازی به اتصال به کامپیوتر ندارد.

8- در آخر باید به این نکته اشاره کنیم نمی توان از جت پرینتر های دستی بیشتر از 100000 کاراکتر نمی باشد و عمرباتری های این دستگاه ها در بهترین حالت ممکن حدود 50 ساعت در ازای 2 ساعت فرایند کامل شارژ است .

جت پرینتر | قیمت جت پرینتر | بهترین قیمت جت پرینتر | ارزان ترین جت پرینتر

در جت پرینتر ها بر اساس پاشش غیر تماسی جوهر به ویژه به صورت ذراتی که باردار شده اند و همانطور چسبیدن ذرات جوهر بر روی محصولات به گونه ای که نوشته چاپ شده در برابر هرگونه آسیب ها نظیر رطوبت و استحکاک مقاوم شده باشد و به سادگی و راحتی از روی محصول جدا نشود، همین سیستم پاششی غیر تماسی موجب شده است که سرعت چاپ د راین گونه چاپگر ها بیشتر بشود به ویژه در چاپگر صنعتی که سرعت بسیار بالاتر است.

سیستم عملکرد جت پرینتر های صنعتی به گونه است که با نصب بر روی خطوی تولید با توجه به تکنولوژی پیشرفته ای که دارد موقعیت محصول را شناسایی می کند و بر اساس آن برنامه ای که داده شده است، جوهر با فشار و سرعت زیاد و بر اساس طرحی که سفارش داده شده است روی محصول پاشیده می شود.

و بعد از این که پاشیده شد خیلی زود و سریع آن نوشته که ممکن است تاریخ تولید و یا انقضا محصول باشد و یا مشخصات آن باشد شکل می گیرد و خشک می شود.

دلیل استفاده از این گونه پرینتر ها در صنعت این است که علاوه بر سرعت بالایی که در چاپ دارند مقاومت زیادی را نیز دارا می باشند و کمتر خراب می شوند؛ نکته بسیار مهم در استفاده جت پرینترها این است که نباید در مواجه با حجم بالای کاری و مدت زمان طولانی که از آن استفاده می شود خیلی زود خراب و فرسوده بشود و در صورتی که نیامند تعمیر باشند هزینه مالی آن ها به طوری باشد که خیلی سنگین نباشد.

مجموعه پارسا جت پرینتر به عنوان نمایندگی پخش و فروش انواع مدل های جت پرینترهای صنعتی حرفه ای گرانقیمت و جت پرینترهای دستی ارزان قیمت در ایران می باشد، ارائه دهنده کلیه خدمات پخش، فروش، مشاوره خرید، گارانتی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش می‌باشد.

پارسا جت پرینتر به عنوان یکی از معتبرترین ارائه دهنده های خدمات پخش و فروش و خدمات پس از فروش در ایران و به ویژه در مناطقی چون مشهد، اصفهان، ارومیه، اردبیل، تبریز، شیراز، تهران، زنجان می باشد.

جت پرینترهای تک رنگ با قابلیت پرینت مشکی و پرینت سفید از محصولات ارائه شده می‌باشند. علاوه بر پرینترهای جوهر افشان صنعتی و دستی ، انواع دستگاه لیرز مارکر جهت حکاکی لیزری تاریخ ، قیمت ، اطلاعات و بارکد ، از دیگر محصولات ما می‌باشند.

جت پرینتر های تک رنگ دارای قابلیت پرینت مشکی و پرینت سفید رنگ می باشند می باشد. علاوه بر پرینترهای جوهر افشان صنعتی و دستی ، انواع دستگاه لیرز مارکر جهت حکاکی لیزری تاریخ ، قیمت ، اطلاعات و بارکد ، از دیگر محصولات ما می‌باشند.

دستگاه هایی که به عنوان جت پرینتر معرفی می شوند دارای انواع مختلفی می باشند.

هر فرد خریداری باید با توجه به محصول تولیدی، ویژگی های سطح چاپ و جنس و تیراژ تولید و شرایط اختصاصی که خط تولیدی اش دارد از بین انواع مختلف این چاپگر ها یکی را انتخاب کند که مناسب تر باشد.


خرید ریبون | بهترین قیمت ریبون | ریبون چاپگر | قیمت ریبون|ریبون حرارتی

شرکت پارسا جت پرینتر در تامین و عرضه بهترین نوع ریبون حرارتی (در انواع وکس،وکس رزین،رزین و تاریخ زن) در کنار سایر خدمات یاد شده فعالیت دارد و این کار به سبب نیاز روز افزون در بازار می باشد .

در پرینت کردن کارت ها از فناوری به نام کاغذ کاربن استفاده می کنند که به آن ریبون می گویند.

ریبونها به شکل رول می باشند و یک لایه از موم روی آن را پوشش می دهد و با حرارتی که برروی آنها داده می شود چاپ می شود.

ریبون ها نوعی جوهر هستند که این جوهر را برای چاپ بر روی انواع لیبل ها و بچسب ها استفاده می کنند.

در حقیقت نوعی جوهر هستند که مصرف اصلی پرینتر ها می باشند ریبون ها بر ساس مصرفی که از آن ها می شود انواع مختلفی را شامل می شوند .

علت تفاوت نوع ریبون ها این است که در نهایت با جوهر متناسب با آن لیبل کار بشود و نتیجه و کیفیت مناسبی را ارائه دهد.

تفاوتی که ریبون ها دارند در شکل  ظاهری آن ها نمود پیدا نمی کند و این تفاوت در حقیقت در مواد تشکیل دهنده آن ها می باشد که این موضوع بر قیمت آن ها نیز تاثیر گذار است .

شکل این ریبون ها به این صورت است که یک ورق پلاستیک می باشد که لایه ای از جوهر روی آن را پوشانده است .

هنگام استفاده از آن باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که پرینتر شما چه نوع ریبون را مورد استفاده قرار میدهد چون که ریبون ها دو نوع هستند یک مورد از آن ها لایه جوهر در سطح داخلی آن قرار گرفته است نوع دیگر آن لایه جوهر در سطح خارجی است.

در هنگام خرید باید این نکات را مورد توجه قرار دهید که چه هدف و معیاری را در نظر دارید.

ریبون ها با توجه به نوع و کیفیت و قیمت آن ها تقسیم بندی می شوند .

برای خرید ریبون ها به مارک و برند پرینتر توجه کنید . چرا؟

  • چون باعث میشود که به چاپگر آسیبی وارد نشود.
  • کیفیت چاپ افزایش پیدا می کند.
  • انواع ریبون در صنعت چاپ

    ریبون‌ها از کیفیت چاپ بالایی برخوردار هستند و بیشتر برای چاپ بر روی لیبل‌های متال Metal ، پی وی سی PVC ، تایوک و … در رنگ‌های مختلف استفاده می‌شوند.

    ریبون‌ها از نظر ظاهری نیز با هم یکسان هستند، اما با توجه به مواد تشکیل دهنده آن‌ها کاربردهای متفاوتی دارند. همچنین دارای اندازه‌های مختلفی همچون ۱۶۰mm – ۱۱۰ mm – ۱۰۶ mm – ۱۰۲ mm – ۸۰ mm – ۶۰ mm – ۴۰ mm هستند.

    ریبون وکس

    این ریبون نسبت به سایش و رطوبت حساس است و برای برچسب های کاغذی ماندگاری نسبی دارند.

    ریبون وکس کمترین قیمت را دارا می باشد.

    ویژگی های این نمونه از ریبون ها می توان به :

    • قابل چاپ بودن بر روی رنگ های مختلف
    • قابل استفاده بودن در صنایع بسته بندی
    • شفافیت بالا
    • مقومت پایین در برابر آسیب های محیطی
    ریبون وکس رنگی

    تست های انجام شده با این ریبون نشان میدهد چاپ بسیار مناسبی روی برچسب های صدفی ( PVC ) دارد .
    با این ریبون میتوان با سرعت بالا بدون نیاز به حرارت بالا برای هد چاپگر ها چاپ گرفت .

    ریبون وکس رزین 

    این ریبون بر خلاف ریبون وکس نسبت به سایش و رطوبت مقومت دارد مناسب برای چسب کاغذی و متالایز می باشد و ماندگاری نسبتا بالایی نیز دارد .

    خلاصه ای از ویژگی های آن را در ادامه شرح میدهیم:

    • قیمت مناسبی دارد.
    • ماندگار بیشتر در مقایسه با ریبون رزین دارد .
    • مناسب برای چاپ بر روی کاغذ
    • چاپ با کیفیت و ماندگاری بالا را دارد .

    ریبون رزین

    این ریبون در برابر سایش و آب و الکل مقاوم است.

    این نوع ریبون مصارف زیادی دارد و قابلیت چاپ بر روی برچسب های پی وی سی، شفاف، پلی پرو پیلن ، لیبل های خرد شونده و همین طور برچسب های صدف،شفاف و اموال را دارا می باشد.

    این مدل از ریبون دارای کارایی زیادی نیز می باشد .

    قیمت ریبون رزین برحسب میزان ریبون مصرف شده داخل آن متفاوت می باشد به طوری که هر چی رزین به کار رفته بیشتر باشد مقاومت بیشتر در نتیجه قیمت بیشتری را نیز دارد .

    از ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

    • مقاومت بالا در برابر آسیب های محیطی از قبیل مواد شیمیایی و سایش و شستشو .
    • در صنایع خودرو سازی و لوازم خانگی کاربرد دارد.
    • کیفیت چاپ و ماندگاری بالا.

    نمونه های از آن ها را در ادامه میبینیم:

    ریبون رزین سفید

    ریبون سفید مخصوص چاپ روی شبرنگ و روز رنگ با کیفیت عالی پوشش بسیار خوب و ماندگاری بالا، مناسبترین ریبونبرای چاپ برچسب اموال

     

    ریبون رزین رنگی

    توسط ریبون ها می توان روی برچسب های شبرنگ (برچسب اموال) که با رنگهای قرمز و سفید ارائه میشود چاپ نمود.

     

    ریبون سوپر رزین

    این نوع ریبون برای مصارف خاص به کار می‌رود که بیشتر برای چاپ روی لیبل اموال و پی وی سی کاربرد دارد و در مقابل شوینده‌های قوی، مقاومت بسیار بالایی دارد.

    دارای سه نوع مقاوم و نیمه مقاوم ، مقاومت بسیار بالا می باشد که برحسب مقاومت بیشتر قیمت بیشتری را نیز خواهد داشت .

    این نوع ریبون مناسب برای چاپ کاغذی نمی باشد .

    از ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

    • قابلیت چاپ بر روی لیبل برای مدت زمان زیاد
    • در صنایع خودرو سازی و لوازم خانگی کاربرد دارد.
    • مقاومت بالا در برابر آسیب های محیطی از قبیل مواد شیمیایی و سایش و شستشو .
    • کیفیت چاپ و ماندگاری بالا.

    ریبون تاریخزن حرارتی

    این ریبون مخصوص دستگاه تاریخ زن میباشد.
    مقاومت بسیار عالی این ریبون باعث میشود در مقابل سایش و ...  پاک نشود .

    ریبونهای قابل شستشو

    این نواع از این ریبون ها همانطور که از اسم آن ها پیداست باید قابلیت شستشوی بالایی را نیز داشته باشد که نشان دهنده فناوری پیشرفته ای است که در آن به کار رفته است و این گونه ریبون ها را در صنعت چاپ بر روی پارچه و چرم استفاده می کنند .

    ویژگی های آن به صورت خلاصه به شکل زیر می باشد :

    • مقاوم در برابر انواع شوینده ها و حلال ها.
    • کیفیت چاپ و ماندگاری بالا.
    • مخصوص چاپ بر روی لیبل های پارچه ای و چرمی.

    ریبون پریمیوم وکس

    این ریبون قیمت مناسبی را دارا می باشد و مخصوص چاپ بر روی کاغذ و پی وی سی هست.

    ویژگی های آن به صورت خلاصه در ادامه آورده شده است :

    • کیفیت چاپ و ماندگاری بالا.
    • قیمت مناسب .
    • مقاوم در برابر عوامل محیطی.

    قیمت ریبون

    ریبون وکس رزین 

    عوامل متعددی بر روی قیمت ریبون وکس رزین تاثیر میگذارد.

    قیمت آن بر اساس متراژ، طول و عرض و ارتفاع مشخص می شود.

    حدود قیمتی آن بین 50 تا 400 هزار تومان متغیر است.

    ریبون وکس  

    در تهیه و استفاده از ریبون وکس به این نکته باید توجه داشت که حتما از جنس مرغوب استفاده کرد.

    زیرا که اگر از جنس نامرغوب استفاده کنید باعث آسیب دیدن به هد دستگاه می شود و در نتیجه سبب میشود که هزینه بیشتری را متقبل شوید و طول عمر دستگاه نیز کم می شود .

    تیم پارسا جت پرینتر همواره توصیه می کند که به کیفیت ریبون خریداری شده بسیار دقت کنید و تنها قیمت را مدنظر قرار ندهید.

    قیمت ریبون دستگاه لیبل زن

    قیمت ریبون دستگاه لیبل زن بر اساس مواردی همچون کیفیت، متراژ، طول و عرض و ارتفاع تعیین میشود.

    در این ریبون هم کیفیت انتخاب شده حرف اول را میزند زیرا که اگر قیمت را تنها مدنظر قرار دهید بعدا مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر می شوید در ضمن این که طول عمر دستگاه نیز کم میشود .

    کیفیت پایین ریبون به هد دستگاه آسیب میرساند

تاریخ زن | دستگاه تاریخ زن | قیمت دستگاه تاریخ زن | بهترین قیمت دستگاه تاریخ زن

مکانیزم دستگاه تاریخ زن صنعتی به گونه ای است که دستگاه باید با کالا تماس پیدا کند تا اطلاعات بر روی آن درج گردد. برای درج اطلاعات لازم است دستگاه بر روی محصول توقف نماید.
همچنین برای کارکرد این دستگاه ها نیازبه کلیشه های مخصوص بوده و چاپ اطلاعات متغیر نظیر شمارنده و ساعت امکان پذیر نیست و به دلیل اینکه این تاریخ زن باید با محصول تماس پیدا کند و همچنین به دلیل استهلاک بالای این دستگاه سبب شده که این دستگاه مخصوص صنعت خاصی باشد.
یکی دیگر از انواع تاریخ زن های تماسی از نوع حرارتی می باشد. این نوع دستگاه به دلیل قیمت پایین در گذشته یکی از پرطرفدارترین این نوع دستگاه تاریخ زن بوده است.
در ادامه مکانیزم کارکرد دستگاه تاریخ زن حرارتی را مورد بررسی قرار می دهیم.

مکانیزم کارکرد این دستگاه تماس حرارتی بوده که ابتدا توسط اپراتور تاریخ آن روز یا در کل اطلاعات مربوطه قرار داده می شود. دستگاه توسط یک پدال یا یک عدد پیام چاپ را دریافت میکند.
این دستگاه از ریبون به جای مرکب برای چاپ اطلاعات استفاده می کند. از مهم ترین مشکلات تاریخ زن ها وارد شدن آسیب به سلفن می باشد.
یکی دیگر از انواع تاریخ زن ها تاریخ زن غلطکی می باشد. در این نوع تاریخ زن ها بعد از بار گذاری کلیشه های مربوط به اطلاعات چاپ توسط اپراتور دستگاه اماده به کار می باشد.

در این نوع تاریخ زن ها از سیستم جک های پنوماتیکی استفاده نشده است و نسبت به تاریخ زن های حرارتی و استامپی از استهلاک کمتری برخوردار می باشند و در کل در حال حاضر در کمتر صنایع تولیدی از این نوع تاریخ زن ها استفاده می گردد.